Cote de Granit Rose - Reisverslag uit Trébeurden, Frankrijk van Fijtje Frederiks-Heek - WaarBenJij.nu Cote de Granit Rose - Reisverslag uit Trébeurden, Frankrijk van Fijtje Frederiks-Heek - WaarBenJij.nu

Cote de Granit Rose

Blijf op de hoogte en volg Fijtje

28 Augustus 2012 | Frankrijk, Trébeurden

Weer een weekje verder, maar geen Wifi in Plougrescan..
Zaterdag (25 aug.) ging Wim op de fiets in het dorp een baquette halen en heb ik ondertussen, met Sandor uitlaten, oesters geraapt. Het was eb geworden. Verrassing voor Wim vanavond, hij vindt ze lekker, brrr ik niet.
Daarna hebben we het vakantiehuis, waar Wim (met familie) 45 jaar geleden zomers heenging, teruggevonden. Het was even zoeken want ja, geen adres dus, wat is er nog blijven hangen. Het blijkt nog steeds van de zelfde familie te zijn. Zij stonden net op het punt om weer naar Nederland te gaan, maar hebben ons toch het huis laten zien zodat veel herinneringen boven kwamen, en zelfs nog koffie gedronken.
Vandaag op een camping met internet in Trebeurden. Het heet hier “la Côte de Granit Rose” Dat is ook zo. Ons mooie granieten aanrechtblad zou best hier vandaan kunnen komen. Alleen is het hier minder duur want niet alleen de huizen maar ook de muren rondom de huizen en wegen zijn hier van gebruikt.
Het is hier prachtig en we hebben geen haast. Sandor zal nooit een zeehond worden want verder dan zijn poten is hij niet het water in te krijgen. Kippen bij de boer vind hij veel leuker om achterna te zitten. Het was maar een kleine camping maar toen opeens was er veel kabaal, enfin, die kip heeft nu geen staart meer. Wij voelden ons wel opgelaten maar de boer zat er niet zo mee gelukkig.

• 28 Augustus 2012 - 13:55

Jan & Trix:

Je moet je helemaal niet opgelaten voelen door die kip. Je had gewoon moeten zeggen dat je hem wel wilde hebben voor in de pan

• 28 Augustus 2012 - 15:41

Jeannette:

Hoi alledrie.,
    Weet je zeker dat het niet de toren van Pisa is?
    Leuk zo'n koffie-adresje, verhuren ze eventueel ook nog steeds?
    xxxx

• 28 Augustus 2012 - 21:53

Bert F.:

Oh ja, dat kerkje - ze doen het erom, dat ze die toren scheef laten staan: zo was het 1965/66/67 ook al!
    Ik begreep dat jullie de camper ergens hebben laten staan en wandelend Hirwel (naam van het huis) hebben gezocht en gevonden - ik heb 2010, ook met moeite, het huis gevonden door de buitenster weg, dichts langs de zee te rijden en dan binnenlands te kijken. toen herkende ik de "romaanse ramen", die ons het uitzicht op de zee gaven. Fijtje, misschien moet je de mosselen proberen. Die vind ik rauw veel lekkerder dan de zilte oesters; die mosselen hebben iets zoetigs.
    Heb het goed,
    B.

• 28 Augustus 2012 - 21:55

Bert F.:

Jeannette, als je Hir Wel googlet, kom je op de website met informatie.

• 29 Augustus 2012 - 21:36

Renee:

Haha, die Sandor, wat een boef! En arme kip.
    Leuke foto's.
    groetjes,