Costa Blanca - Reisverslag uit Denia, Spanje van Fijtje Frederiks-Heek - WaarBenJij.nu Costa Blanca - Reisverslag uit Denia, Spanje van Fijtje Frederiks-Heek - WaarBenJij.nu

Costa Blanca

Blijf op de hoogte en volg Fijtje

21 December 2012 | Spanje, Denia

Verder naar het zuiden dachten wij een leuk gebied te vinden in natuurpark “Delta de l’Ebre” Waarschijnlijk is het als een EU project opgezet, maar het ziet er naar uit dat het geld op is. Het is een groot gebied vergelijkbaar met de Flevo polder, dus ideaal voor vogelaars. Verder is er helemaal niets, dus zijn we verder zuidwaarts in Peňiscola terecht gekomen. Grote en overvolle luxe camping. Toen we om 6 uur de tv aan wilde zetten voor het nieuws, kwam de schotel vast te zitten in een tak die we niet gezien hadden. Auto verzet, maar de schotel bleef hangen. Alles geprobeerd, niets hielp. ’s Nachts allerlei doemscenario’s ( Als de schotel half op staat kun je beter niet rijden) De volgende morgen de dealer in Heinenoord gebeld. Bleek de zekering doorgeslagen. PFFFfff, dat was een opluchting. Toen het e.e.a. was opgelost en gemaakt zijn we weer verder doorgereden, Valencia voorbij, en staan nu tussen Oliva en Denia op een rustige camping met hoofdzakelijk Duitsers. Hier staan mensen die al jaren overwinteren en nu hier elk jaar terug komen vanwege het weer dat hier beter is dan verderop omdat daar meer wind is, en je hier tussen de bergruggen zit. We staan hier nu 2 dagen en overwegen om tot na Kerst te blijven. Een leuke bijkomstigheid is dat je hier op je eigen plek vrij wifi hebt, dus kan ik elke dag even kijken naar mijn mail.

• 21 December 2012 - 18:55

Jan En Trix:

Wat een mazzel hebben jullie weer dat het met de schotel maar een zekering was. Kunnen jullie toch nog tv kijken in de lange donkere dagen. Volgens mij hebben jullie er helemaal geen last van dat de dagen zo kort zijn en de avonden zo lang. Jullie genieten met volle teugen en zo te horen vinden jullie toch elke keer een leuk plaatsje voor jullie camper. Nu jullie toch internet hebben op deze plek wil ik gelijk van de gelegenheid gebruik maken om jullie heel fijne feestdagen te wensen en een mooi en vooral gezond 2013. Geniet maar lekker verder.

Ps. Ik weet niet of ik het al had gezegd maar ik wordt op 8 januari geholpen.

• 21 December 2012 - 19:13

Carina Dorresteijn:

Lieve Wim en Fijtje,
    Vanmiddag met Eleonoor geskypt. Die zit nu in Maleisië en wel in Penang.
    ik skypte al met betty, maar ik vind het heel leuk, dat je elkaar ziet.
    Bovendien kost het niks.
    Ik neem mijn ipod mee en daar kun je ook mee face timen en dat kost ook niks. Je hebt alleen wifi nodig.
    Wij gaan morgenochtend op stap en rijden dan naar het opstappunt in Brabant.
    en dan op nar Wenen. We hebben er zin in.
    Nu liefjes ga door met genieten. Groetjes en knuffeltje van Carina.

• 21 December 2012 - 21:36

Jan Heek:

beste Wim en Fijtje,
    Langs deze weg in ieder geval een hele fijne Kerst toegewenst, hier is het onaangenaam nat en de vooruitzichten worden er niet beter op. Kortom, ik benijd jullie!

• 21 December 2012 - 23:13

Renee En Gerard:

Wat een geluk dat het alleen de zekering was.
    En nu weer zonder zorgen lekker verder genieten.

groetjes van ons

• 22 December 2012 - 06:58

Jeannette:

Hi Fijtje
    Fff proberen met mijn smartphone. Ik kan jouw berichten nu ook lezen op mijn phone. Nu uitproberen of ik op deze manier ook kan antwoorden. Onze side gaat ook weer in de lucht. Ik zal je een linkje sturen zodat je erbij kunt. Dat doe ik dus per mail, moet met jouw wifi geen probleem zijn. Ons internet is nog steeds niet geregeld moet een poort bij of zoiets.

• 22 December 2012 - 14:01

Jacquelien:

Hallo Fijtje en Wim

Mooi dat jullie internet hebben en dat de schotel het weer doet.
    Zo te zien en te lezen vermaken jullie je opperbest.
    Hier gaat alles goed.Morgen de verjaardagen vanSuzanne en Maarten vieren.

En dan op naar de kerst.
    Blijf vooral lekker genieten van het weer en omgeving en ook wij wensen jullie fijne kerstdagen en een heel voorspoedig 2013

Lieve groet,Ron en Jacquelien

• 24 December 2012 - 09:51

Ans & Maas:

goedemorgen Fijtje en Wim

wat leuk om te lezen dat jullie he zo naar je zin hebben,ik ben nog niet zo ver met de laptop dat ik dat
    al kan maar al doende leert men en natuurlijk is het te gek als jullie willen komen!
    wij zitten in Palomaris en er is een camping op loop afstand ook zijn we toen we aan het wandelen waren
    een nieuwe camperplaats tegen gekomen ietsje verder denk 3 km we hebben hun mail adres gevraagd
    misschien kun je er iets mee.

www.oasis-al-mar.com

fijne kerst en hopelijk tot ziens!

groetjes Maas en Ans

• 20 Mei 2013 - 18:05

Leonie Schoppema:

Hallo Wim en Fijtje,

ik zou graag willen weten welke camping dat was en waar.
    wij gaan dit jaar voor het eerst een langere poos naar Spanje in de winter.
    mochten jullie tips hebben voor campings in die omgeving dan houden we ons aanbevolen.
    hartelijke groet