Langzaam terug - Reisverslag uit Borlänge, Zweden van Fijtje Frederiks-Heek - WaarBenJij.nu Langzaam terug - Reisverslag uit Borlänge, Zweden van Fijtje Frederiks-Heek - WaarBenJij.nu

Langzaam terug

Blijf op de hoogte en volg Fijtje

30 Augustus 2013 | Zweden, Borlänge

Ontzettend aardige mensen waren het in Bispgarden, wij zijn drie dagen gebleven. Zaterdag met Jolanda mee bosbessen plukken en zondag opnieuw, nu met een zweedse buurvrouw voor de paddenstoelen. ’s Avonds heerlijk gegeten met rijst. In het bos een verse grote hoop berenpoep tegengekomen dus dan weet je zeker dat ze er ook echt lopen. De berenjacht is nu geopend tot half september en dan gaat de elandenjacht van start. Op hun website www.rojozweden.com en dan aanklikken “wilde dieren”, kun je heel veel leuke informatie krijgen.
Maandag, met stralend weer, helaas weer verder omdat we geen brood meer hebben. Onderweg slaan we meteen maar wat meer boodschappen in. We rijden tot Huddiksvall en stoppen om één uur op de camping om lekker van de zon te genieten.
Dinsdag, na 3 uurtjes mooi rijden, aangekomen in Dalstuga. Op weg naar het noorden hebben we hier ook 5 dagen gestaan. Heerlijk rustig en mooi weer. Bosbessen geplukt voor de yoghurt. Een heerlijk toetje. We blijven 3 nachten.
vrijdag 30 augustus 2013. Het is bewolkt en we gaan verder naar Falun. Hier het Dalarnamuseum bezocht en na een uurtje rijden, gestopt vlakbij Borlänge op een camping, waar we lekker in de zon staan. Je merkt dat de temperatuur al lager wordt, vooral ‘s nachts. We hebben besloten om nu langzaam naar huis te komen.

• 30 Augustus 2013 - 18:08

Constanze:

Heeft ook lang genoeg geduurd.... (geintje) Goede thuisreis! Groetjes uit Naarden.

• 30 Augustus 2013 - 18:12

Renee:

Wat ik je net nog wilde zeggen, maar niet kon vanwege mijn telefoontje.

Ik heb de space-step alvast gekocht voor Mike.
    Dan kan Mike morgen, als de visite weg is, deze meteen van mij kopen met het geld van zijn verjaardag bijgelegd met zijn spaarcentjes. Heeft hij toch meteen zijn kado.

tot de volgende skype!
    XXX

• 30 Augustus 2013 - 18:18

Jan En Trix:

Ik kan haast niet wachten tot jullie terug zijn, haha. Dat geloof je vast niet. Geniet van de laatste weken en doe voorzichtig.

• 31 Augustus 2013 - 12:18

Carina:

Lieve Wim en Fijtje,
    Fijn, dat jullie het nog zo lekker naar je zin hebben daar.
    Maar thuis met de familie en bekenden begint natuurlijk ook onderhand weer te trekken.
    Vandaag is het druivenplukfeest en er wordt al weer hard gewerkt. Delampjes hangen en Luc is nu de muziek aan het installeren.
    Vannacht is het zoontje van het zusje van Manee geboren, dus Ruth en Manee moeten babysitten, want Nittaya en Tretis zijn bij hun.
    Er komen krap 50 mensen. de stoelen staan klaar. De mensen komen vanaf 5 u, behalve de doeners, die druppelen nu binnen.
    Nu liefjes ga door met genieten. Knuffeltje van Carina.

• 01 September 2013 - 12:00

Jacquelien:

Wat vliegt de tijd voorbij.Geniet er nog maar van en tot gauw.
    Groetjes.

• 02 September 2013 - 00:03

Marja:

even een kort berichtje, ik mail je van de week wel iets uitgebreider, alles goed hier, leuk om julklie verslagen te lezen, zittenjullie nu niet zover bij de ex van mijn vriendin uit de buurt volgens mij, woont in degerfors, dat is ongeveer 30 km van orebro, groetjes van ons