Thuisreis - Reisverslag uit Borculo, Nederland van Fijtje Frederiks-Heek - WaarBenJij.nu Thuisreis - Reisverslag uit Borculo, Nederland van Fijtje Frederiks-Heek - WaarBenJij.nu

Thuisreis

Blijf op de hoogte en volg Fijtje

08 September 2013 | Nederland, Borculo

Voordat wij donderdag uit Vordingsborg vertrokken, hebben we het Koninklijk jacht van Koningin Margaretha kunnen bewonderen. De camping ligt aan zee, vlakbij de haven, dus hij kwam dicht voor ons langs varen. De koningin zou die dag Vordingsborg een bezoek brengen.
Om 12 uur overgevaren van Rødby naar Puttgarden. Nog 2 uurtjes gereden, maar het was zulk mooi weer dat we gestopt zijn in Plön. Heerlijk rustige camping aan het meer. Aardige mensen met een takshund Sep, waar Sandor prima mee overweg kon. Zij halen ’s morgens met de auto verse broodjes bij de bakker, of wij ook wilde? Ja natuurlijk willen wij wel verse duitse harde broodjes!.
Vrijdag is het stralend weer en we besluiten nog een dag te blijven. ’s Morgens het stadje in en lekker koffiedrinken in een konditorei. Dat was heel lekker na 3 maanden, want gebak kennen ze niet in Scandinavië.
Zaterdagmorgen om 8 uur komt de buurman weer terug met verse broodjes en na rustig aan doen, vertrekken we om half tien. Onderweg gaat het betrekken en na de Elbefähre gaat het regenen. We rijden door tot Löningen, waar we op de heenweg ook gestaan hebben, en het is gelukkig weer droog.
Vannacht, onweer en stortregen. Met regen vertrokken en dat houden we tot de grens. Bij de pannenkoekerie gestopt en natuurlijk een lekkere pannenkoek gegeten. Ondertussen is het opgeklaard en als we op camping “groot willink” komen, gaat de zon het ook proberen.
We blijven hier nog een dag om vrienden te bezoeken en dan bij Wim zijn moeder langs voor we naar huis gaan.
Dit is dus einde vakantie en dat betekent dat we precies 3 maanden zijn weggeweest.
We hebben heel erg genoten en kijken al weer uit naar de volgende reis.

• 08 September 2013 - 18:56

Renee:

Hé jullie zijn dus al bijna thuis.
    Tot binnenkort.
    X

• 08 September 2013 - 19:45

Jscqueli:

Fijn dat jullie weer veilig terugkeerd zíjn. Spreek
    jullie spoedig.

• 08 September 2013 - 20:07

Louis Heek:

Hallo,

voor als jullie niet meer weten waar het huis staat:
    Het enige huis in de Meern met een wilde tuin. Het onkruid is hier namelijk als een raket de lucht ingeschoten, dus wellicht zijn de kapmessen ook ergens in de aanbieding.
    Leuk dat jullie weer bijna thuis zijn en we spreken weldra wat af.

Groet,

Louis

• 08 September 2013 - 23:21

Trix:

Welkom weer in Nederland? Gelukkig wisten jullie nog waar dat lag

• 08 September 2013 - 23:25

Bert:

welkom terug!, net nu het weer in nederland minder aan het worden is, na heerlijke zomermaanden. jullie hadden afgelopen nacht het weer dat amsterdam links heeft laten liggen. wellicht dat er in de meern nog een laatste aardbei aan de plant hangt; het weer deed niet alleen het onkruid de lucht inschieten maar ook het fruit.

• 09 September 2013 - 10:02

Carina Dorresteijn.:

Lieve Wim en Fijtje,
    Ik vond de opmerking over die wilde plantentuin wel mooi. Ongelooflijk, dat jullie 3 mnd. weg geweest zijn.
    En dat het jullie zo goed bevallen is, dat jullie al weer naar de volgende vakantie uitkijken.
    Wims moeder is ook gewoon doorgegaan met ademhalen.
    We gaan gauw weer een afspraak maken, als jullie weer op orde zijn.
    Voor nu goede thuisreis. Groetjes en knuffeltje van Carina.