Van Oud naar Nieuw - Reisverslag uit Oliva, Spanje van Fijtje Frederiks-Heek - WaarBenJij.nu Van Oud naar Nieuw - Reisverslag uit Oliva, Spanje van Fijtje Frederiks-Heek - WaarBenJij.nu

Van Oud naar Nieuw

Blijf op de hoogte en volg Fijtje

02 Januari 2014 | Spanje, Oliva

Kerst was heel gezellig. We konden weer meegenieten van de voorbereiding van de paëlla die om 11 uur al begon, waarna we om 14 uur naar het restaurant gingen om te eten. Dit keer niet buiten omdat er misschien regen zou komen. Na afloop kwam de gitaar er weer bij, dus ja hier hoef ik verder niets meer aan toe te voegen.
Wij hebben nu aan de ene kant Nederlandse buren (Ton en Yvonne) en samen waren we het er over eens dat er eigenlijk oliebollen bij oud jaar horen. Zij zijn op zoek gegaan naar de ingrediënten, wij hadden een grote brander en Ton heeft zich opgeworpen als oliebollenbakker. Het werd een enorm succes want in het buitenland kennen ze dit fenomeen helemaal niet. Niet lachen, wij zaten ’s middags met 1 Iers , 1 Frans , 1 Vlaams en 2 Duitse echtparen aan de wijn en oliebollen!! Dus iedereen bleef vertalen en lachen.
’s Avonds om 11 uur bij een groot kampvuur (waar iedereen hout voor had geregeld) op het strand afscheid genomen van 2013 en 2014 ingezongen onder begeleiding van de gitaar, wijn en hapjes. Ja hoor, was ook weer erg gezellig!
Het nieuwe jaar begon goed met stralende zon en 20 graden.
De 2de dag van het jaar ook goed vervolgd, want iemand wist een restaurantje waar de specialiteit wild zwijn is. Dus met 12 mensen naar Benirrama, een plaatsje in de bergen dat je normaal nooit vindt. Het was hééérlijk.
Vind je het gek dat we voorlopig op dit stekkie willen blijven?

• 02 Januari 2014 - 18:56

Louis Heek:

Hoi Tante en Wim,

Heel veel plezier voor de tijd die jullie daar nog blijven. Ik zou voorlopig nog niet weggaan, het klinkt mij erg gezellig daar.
    Groet,

Louis

• 02 Januari 2014 - 18:58

Constanze:

Dat ziet er heel gezellig uit allemaal. Wij wensen jullie nog veel plezier en een gezond 2014!

• 02 Januari 2014 - 19:12

Marja Van Der Molen:

he wim en fijtje,

wij wensen jullie alle goeds en vooral veel gezondheid voor 2014, wat klinkt het gezellig wat jullie allemaal doen,

wij zitten morgenmiddag in het vliegtuig naar Marokko, we hebben ook erg veel zin in,

groetjes andries en marja

• 02 Januari 2014 - 20:26

Pieternel:

Wim en Fijtje,

Wat een mooi internationale happening met Oud en Nieuw.

Jullie de beste wensen voor 2014!

Groeten Pieternel

• 02 Januari 2014 - 23:59

Jan & Trix:

Ik snap het al, jullie missen ons helemaal niet

• 03 Januari 2014 - 00:03

Jan En Trix:

Even overnieuw. Dat jullie ons niet missen staat hierboven al :'( maar dat wil niet zeggen dat we jullie toch de allerbeste wensen sturen voor een mooi, gezond en reislustig 2014. Het is heerlijk om te zien hoe jullie je vermaken in dat internationale reisgezelschap. Om jaloers op te zijn. We kijken nu al weer uit naar het volgende verslag. Geniet lekker verder.

• 03 Januari 2014 - 11:48

Renee:

Jullie hebben groot gelijk dat jullie daar voorlopig op dat stekkie willen blijven.
    Vooral lekker blijven genieten daar!!!
    Hier gaat alles ook gewoon door en wij houden jullie op de hoogte van grote veranderingen.
    XXX

• 03 Januari 2014 - 15:56

Marelle:

ziet er gezellig uit!! oud & nieuw vieren op het strand. heerlijk!

nog lekker genieten.

groetjes,

van Ons

• 03 Januari 2014 - 23:15

Jan En Miep Heek:

Wat zijn jullie toch bofkonten en wij hier maar in de regen zitten. Genieten jullie nog maar een poosje van dat prachtige land. Een heel goed en gezond 2014 gewenst!

• 05 Januari 2014 - 12:58

Jacquelien:

Heerlijk ge nieten met z,n allen van het eten en het mooie weer.
    En niets moeten.
    Wat wil een mens nog meer.Ga lekker zo door.

Vandaag hebben we ook een zonnige mooie dag en alles gaat goed .
    Lieve groet,Ron en Jacquelien