Kreeft - Reisverslag uit Ballyshannon, Ierland van Fijtje Frederiks-Heek - WaarBenJij.nu Kreeft - Reisverslag uit Ballyshannon, Ierland van Fijtje Frederiks-Heek - WaarBenJij.nu

Kreeft

Blijf op de hoogte en volg Fijtje

13 Juni 2014 | Ierland, Ballyshannon

Dinsdag mooi weer en prachtig gereden. We stoppen bij een haventje in Rossbeg om te lunchen en besluiten om te blijven staan. Er liggen wat kleine vissersbootjes en af en toe komt er iemand bij z’n boot kijken om wat voorbereidend werk doen. Er wordt hier op kreeft gevist, dus wordt er alvast aas in de kooi gestopt, daarna worden die kooien aan een lijn uitgezet in zee. Wim krijgt het voor elkaar om 2 kreeften te kopen en een halve emmer krabpoten. Dit werd dus buiten koken. Ik kan je verzekeren dat je nooit lekkerder kunt eten!!! We blijven hier woensdag nog lekker staan omdat het prachtig weer is.
Donderdag door de bergen over de Glenesh Pass gereden. Boven op het uitzichtpunt gestopt om foto’s te maken. Stopt er een bus uit Oostenrijk om de mensen ook foto’s te laten maken, alleen werden de meeste foto’s gemaakt van “die schöne Hund”. Ongelofelijk, ik geloof dat ik Sandor maar als fotomodel ga exploiteren. Ook in deze regio wordt volop turf gestoken. De bewoners mogen dit vrij doen. Bij Slieve Liegue gestopt, wat de hoogste klif van Europa moet zijn. Indrukwekkend maar volgens ons zijn ze niet in Noorwegen geweest om dat te controleren.
vrijdag de 13de, het regent als we wakker worden, een uur later is het nog bewolkt, maar twee uur later schijnt de zon, dus helemaal geen ongeluksdag toch? Prachtig gereden langs de kust en Donegal bekeken. Dit is de grootste vissershaven van Ierland. Hier liggen toch echt andere boten als in Rossbeg. We staan nu in Ballyshannon op een camping met wifi, en horen net dat Nederland met 5-1 van Spanje heeft gewonnen.

• 14 Juni 2014 - 06:43

Fenny:

Ja super he. Nederland was goed in de 2e helft. Spanje in de 1e helft. Geniet alsof je altijd met 5-1 voorstaat. En alsof dit je laatste dag is. Liefs, Fenny.

• 14 Juni 2014 - 14:36

Wilma:

Klinkt allemaal wel heel gezellig en leuk, dus echt genieten voor jullie.
    Ja het was echt een top wedstrijd zelf niet veel gekeken maar het gejuich was in de verre omtrek tehoren. En met elk doelpunt kwam Mike weer binnen stormen, er hebben echt een hoop mensen genoten. Blijven jullie ook maar heerlijk genieten en nog veel mooie en prachtige foto 's maken. Fijtje voor ik het maandag vergeet ( ouderdom)) alvast van Harte Gefeliciteerd en een fijne dag wat zeker wel gaat lukken. Groetjes vanuit de Meern

• 14 Juni 2014 - 19:43

Ron Vd Brink:

Zo te lezen een mooie reis zeker met een hond als fotomodel.
    hier gaat alles weer beter.

groetjes

Ron enJacquelien

• 16 Juni 2014 - 22:56

Fenny Heek:

Op de valreep van je verjaardag, van harte gefeliciteerd Fijtje. k hoop dat je een hele fijne dag hebt gehad. Het klinkt heerlijk wat jullie allemaal beleven.
    Ik was de hele dag wandelen bij Hollandsche Rading en vanavond bij Eerbeek. Tijd voor bad en bed. Hier gebeurt veel, je hoort binnenkort van me.

Liefs, Fenny