W.B. Yeats - Reisverslag uit Ballina, Ierland van Fijtje Frederiks-Heek - WaarBenJij.nu W.B. Yeats - Reisverslag uit Ballina, Ierland van Fijtje Frederiks-Heek - WaarBenJij.nu

W.B. Yeats

Blijf op de hoogte en volg Fijtje

15 Juni 2014 | Ierland, Ballina

Zaterdag weer mooi gereden (het wordt saai om dat steeds weer te melden) naar Sligo. Onderweg naar een mooi uitzicht raken we verstrikt tussen wielrenners die deelnemen aan de triatlon van Mullaghmore. In Sligo is het vreselijk druk maar het lukt toch om mij bij de Info uit te laten stappen. Helaas hebben ze niet veel in vergelijking met Donagal. We gaan verder naar de Glencar Waterfall. Soms heb ik het gevoel dat we een beetje blasé worden. De waterval wordt beschreven als erg indrukwekkend, en dat is hij misschien ook voor Ierland. Je moet alleen niet in Noorwegen geweest zijn. Het is nog vroeg maar we staan even verderop lekker aan het meer en blijven hier, want morgen wil ik gebreid naar Drumcliffe.
Zondag om half tien vertrokken naar Drumcliffe, 10 km verder op. Hier heeft W.B. Yeats ( een bekende en beroemde Ierse schrijver en dichter) gewoond en gewerkt. Dit jaar is hij 75 jaar geleden overleden en 13 juni was zijn geboortedag dus is er nu een “Yeats-week”. Een oudere dame die op een bus toeristen wachtte om die rond te leiden heeft voor ons de kerk alvast geopend en het e.e.a. verteld. Een privé rondleiding dus, erg leuk en interessant. Buiten ook het 4 meter hoge “high cross” uit de 11de eeuw gefotografeerd. Een overblijfsel van een klooster met aan 4 kanten taferelen uit de bijbel.
Hierna verder de “Wild Atlantic Way” gevolgd en we staan nu in Ballina op een camping met wifi , maar daarvoor moet ik straks wel naar de receptie voor de “connection”. Hij reikt niet over de camping zelf helaas. Morgenochtend voor we vertrekken nog maar een keer kijken. Het weer is bewolkt maar aan het eind van de middag komt steeds de zon door. Temperatuur rond de 20°C, dus prima wat ons betreft.

• 15 Juni 2014 - 19:53

Jeannette:

En wordt er onderweg nog naar de WK gekeken? Leen zit zo'n beetje de hele dag voor de buis en soms nachts ook.
    De temperatuur is hier denk ik vergelijkbaar met daar bij jullie, dus ik pauzeer af en toe maar in het achtertuintje.
    Toch nog best een aardig watervalletje maar ik heb die in Noorwegen nog nooit gezien natuurlijk, soms een enkele in Thailand, maar die zijn vaak helemaal droog gevallen buiten het regenseizoen.
    Nou lekker genieten nog maar! Liefs van jeannette

• 15 Juni 2014 - 21:49

Pieternel:

Wat een mooie tocht. En wat een prachtig weer.

Veel plezier nog.

Groeten Pieternel

• 15 Juni 2014 - 22:53

Wil Ter Huppen:

Fijtje, van harte ,morgen voor je verjaardag.Hebben de krabbenpoten lekker gesmaakt?We kregen er weer helemaal zin in.Moeten nodig weer naar Den Oever voor een maaltje.Als jullie terug zijn moeten we toch aan de bubbels want we hebben beet.We spreken elkaar . Geniet nog lekker en groeten van ons.

• 16 Juni 2014 - 20:23

Annie:

Fijtje gefeliciteerd, ook namens mijn moeder.
    Groetjes Annie

• 16 Juni 2014 - 21:40

Fijtje Stijns:

Hallo Fijtje,
    Zo op de valreep wil ik je nog van harte feliciteren met je verjaardag.
    Geniet samen met Wim van een heerlijke vakantie.
    Een lieve groet, ook van Chris, je naamgenoot Fijtje.