Kerry - Reisverslag uit Tralee, Ierland van Fijtje Frederiks-Heek - WaarBenJij.nu Kerry - Reisverslag uit Tralee, Ierland van Fijtje Frederiks-Heek - WaarBenJij.nu

Kerry

Blijf op de hoogte en volg Fijtje

03 Juli 2014 | Ierland, Tralee

Maandag een rit door het gebied van het “Burren Nationalpark” gemaakt. Er is een mooi “Visitor Centre” waar een interessante uitleg is over het gebied en je een poosje zoet bent. Daarna naar de “cave”. Deze grotten lopen onder het hele gebied door en is het grootste ondergrondse stelsel ter wereld. Verder naar de Dolmen (Vergelijkbaar met een hunnenbed) Poulnabrone, en tot slot naar het “Burren Smokehouse”. Hier een videopresentatie over het bereiden en roken van de zalm. Noorse zalm wordt gerookt met 85° en hier wordt de z.g. “coldsmoke” gebruikt van 30°, en duurt dus langer. We hebben ze geproefd en natuurlijk ook gekocht. In de camper vergeleken met een pakje Noorse zalm, en ja, De Ierse was 2x zo duur maar er is duidelijk verschil, het prijsverschil zeker waard.
Dinsdag gaan we na 3 nachten Doolin weer verder. Het is zulk mooi weer dat we een uurtje later bij het koffiedrinken besluiten om op dit mooie plekje aan de monding van de Shannon rivier lekker te blijven staan en te genieten van de zon.
Woensdag op het schiereiland naar het eindpunt met vuurtoren “Loop Head” gereden. Daar kun je zeehonden spotten, maar nu waren ze even ergens anders denk ik. We constateren ook dat de “Cliffs” onderweg hier naar toe, zeker zo mooi zijn als bij Moher. Langs de rivier Shannon een mooi plekje gevonden.
Donderdag verder langs de rivier gereden. We besluiten niet naar Limmerick te gaan maar met de Ferry over te steken naar County Kerry. 20 minuten later als we aan de overkant zijn, begint het te miesregenen. Met zo’n grijs gordijn kun je niet veel zien van het mooie landschap dus we stoppen een uurtje later op een camping met Wifi vlakbij Tralee. Ondertussen (terwijl ik zit te typen) is het droog en komt ook het zonnetje weer tussen de wolken door.

• 04 Juli 2014 - 22:55

Wilma:

Prachtig Fijtje!
    Het is nog zeker een droom van mij om Ierland te verkennen!
    Geniet ervan