Tsjechië - Reisverslag uit Luhačovice, Tsjechische Republiek van Fijtje Frederiks-Heek - WaarBenJij.nu Tsjechië - Reisverslag uit Luhačovice, Tsjechische Republiek van Fijtje Frederiks-Heek - WaarBenJij.nu

Tsjechië

Blijf op de hoogte en volg Fijtje

18 Juni 2015 | Tsjechische Republiek, Luhačovice

Een week door het Reuzengebergte ( grensgebied tussen Polen en Tsjechië) gereden. Geen heel hoge bergen maar wel prachtige vergezichten. Een heel mooi landschap en mooie oude barokstadjes.
Het is 25 jaar geleden dat ik er de eerste keer was en een jaar nadat de grens opgeheven werd. Het slechte (geen) onderhoud aan gebouwen en huizen was dramatisch. De wegen met betonplaten en grote gaten ronduit slecht. Er is alles aan gedaan om alle panden te restaureren en ook de wegen zijn nu prima. Wat een verschil.
Nog een verschil is het ‘uit eten gaan’. Eerst dachten we dat we met omrekenen van de koers een fout maakten, maar eten en drinken voor 2 personen doe je tussen de 12 en 18 Euro maximaal. Gaan we dan nog zelf koken??
Inmiddels staan we aan een meer bij Luhacôvice, een vroeger kuuroord met “gezondheidsbronnen” .Mooi om te zien. Morgen verder naar Uhersky Brod ongeveer 20 km verder. Dit is de “zusterstad” van Naarden, dus daar moeten we toch even gaan rondkijken.

• 18 Juni 2015 - 20:48

Trix:

De prijzen van het uit eten zijn dus nog hetzelfde als 20 jaar geleden. Wij vonden het toen ook zo goedkoop. Had verwacht dat het ondertussen wel duurder geworden zou zijn maar dat is dus nog steeds niet het geval. Dubbel genieten dus voor jullie. Het weer schijnt jullie ook goed gezind te zijn hebben wij begrepen. Hoop dat het zo blijft. Het Reuzengebergte is idd prachtig. We wachten weer rustig af tot jullie volgende verslag. Geniet lekker verder, voor ons zit het er op. Staan nu nog in Ieper en net naar de Last Post geweest. Heel indrukwekkend. Morgen weer thuis voor MIRJAM haar verjaardag en haar slagingsfeestje.

• 18 Juni 2015 - 23:03

Constanze :

Zo maak je nog eens wat mee. Jullie zijn niet eens zo ver bij ons vandaan, wij zijn in Kroatië .
    Is ook een héél mooi land met al zijn eilandjes.
    Veel plezier!
    Groetjes,
    Siepenik

• 19 Juni 2015 - 17:23

Martin:

Leuk om te lezen, Erna en ik hebben daar gelanglaufd, heel veel sneeuw, mooie tochten en herinneringen.