winter - Reisverslag uit Oliva, Spanje van Fijtje Frederiks-Heek - WaarBenJij.nu winter - Reisverslag uit Oliva, Spanje van Fijtje Frederiks-Heek - WaarBenJij.nu

winter

Blijf op de hoogte en volg Fijtje

17 December 2016 | Spanje, Oliva

Wij zijn al weer 5 weken hier. De eerste week was fantastisch, maar na 4 jaar geen regen en alleen maar zon, is het dit jaar wat minder.
De temperatuur is prima en we zitten bijna elke dag wel buiten, maar er is veel bewolking en soms ook regen, dan dient de luifel als regenscherm i.p.v. zonnescherm.
We hebben geluk dat we niet verder naar het zuiden zitten want daar zijn wolkbreuken en ondergelopen straten met auto’s die wegdrijven. Dus rustig hier blijven maar. De Spanjaarden zijn er blij mee.
Het gaat in Spanje nu ook beter met de economie, De huizenprijzen stijgen weer en de tijd dat je een auto All Inclusief voor 10 euro huurde is ook voorbij. Het is nu het dubbele.
Om de kleine weggetjes te rijden, is niet verstandig om dat met de camper te doen, maar het meeste hier in de buurt hebben we al wel gereden, dus we gaan er weer met de camper op uit als we ergens heen willen. Verder gaat alles z’n gangetje, de meeste gasten van voorgaande jaren zijn ook weer aangekomen. Contacten worden elk jaar toch wat meer. Er worden ook meer dingen onderling gedaan en geregeld. Er is b.v. bij een Spaans restaurant afgesproken op 2de Kerstdag. Ongelofelijk voor de prijs van €16,50 een 5 gangen menu inclusief ½ ltr, wijn of bier. Wij hebben daar al vaker gegeten, en het is er uitstekend. Normaal is er een”menu del dia” €10,= met keuze uit 4 voorgerechten, 4 hoofdgerechten en 4 nagerechten. Je snapt niet dat het voor die prijs zo’n goede kwaliteit kan zijn.

Hierbij willen wij jullie allemaal hele fijne Kerstdagen en een gezellig Oud & Nieuw wensen,
en we hopen vooral om iedereen weer gezond terug te zien in 2017.

• 17 December 2016 - 12:10

Renee:

Klinkt goed zo'n 5 gangen diner met drank. En ook gezellig een eetafspraak voor 2e kerstdag.
    Jullie ook gezellige dagen en een mooi 2017.
    Geniet er lekker van.

XXX Liefs,
    Gerard, Renee, Mike en Britt

• 17 December 2016 - 13:34

Aukje:

Ook voor jullie fijne dagen en alle goede voor 2017.
    Groetjes, Harrie en Aukje

• 17 December 2016 - 15:09

Wilma:

Hoi buurtjes, ja Costa del sol was een water drama maar zag vanmorgen in de.krant dat Benidorm niet echt warm was 13 grd. Brrr
    Maar we zijn er.klaar voor.koffers staan klaar nu nog aan het werk morgen even stofzuigen en klaar voor vertrek. Dus bestel vast.de zon en iets hogere temperatuur tot gauw.

Gr. Wilma en John

• 17 December 2016 - 15:42

Annie Schiphorst:

Jullie ook fijne dagen en alle goeds voor 2017
    Emmi wordt een hele leuke hond, het is net een slange-hond,zo soepel.
    Groetjes John en Annie

• 17 December 2016 - 20:23

Pieternel:

Hoi Fijtje en Wim,

Wat heerlijk voor jullie om de campervrienden weer te ontmoeten.

Een gezellige Kerst gewenst en een mooi gezond 2017 voor jullie, kinderen en Kl.kinderen.

Wij zijn dit jaar voor het eerst niet thuis. Gaan naar onze vrienden in Wales.

Hgr. Pieternel

• 18 December 2016 - 16:18

Constanze:

Hoi saampjes,

Jammer van de nattigheid, maar volgens mij is dit niet zo heel erg want jullie vermaken je toch wel!!
    Wij wensen jullie ook fijne kerstdagen een een TOP 2017 met vooral gezondheid!!

Groetjes uit Naarden

• 19 December 2016 - 07:00

Fenny:

Ha Fijtje en Wim, midwinterregen klinkt wel goed. En al dat lekkere eten maakt ook ook veel goed. Geniet lekker van jullie winterreces en hele fijne feestdagen gewenst. Tot in het nieuwe jaar. Liefs van Fenny.

• 19 December 2016 - 21:41

Betty:

Hallo Wim en Fijtje,
    Jammer, maar het kan niet altijd mooi weer zijn. Ik hoop wel voor jullie dat je een zonnige kerst hebt.
    Hier gaat dat niet lukken, helaas. Gezellige dagen toegewenst en een goed 2017.
    Liefs en groetjes,
    Chris en Betty