De terugreis - Reisverslag uit Vordingborg, Denemarken van Fijtje Frederiks-Heek - WaarBenJij.nu De terugreis - Reisverslag uit Vordingborg, Denemarken van Fijtje Frederiks-Heek - WaarBenJij.nu

De terugreis

Blijf op de hoogte en volg Fijtje

22 Augustus 2016 | Denemarken, Vordingborg

Vrijdag 19 aug. 20016. Bewolkt weer, voor ons betekent dat, wanneer je binnen moet zitten, je net zo goed kunt gaan rijden. Het toeval wil dat er tegenover de camping een Lidl is, dus dat betekend: verse broodjes!! Voor het eerst in 3 maanden!! Wat waren die lekker. Na het ontbijt, door Wil en Jo uitgezwaaid en rustig verder naar het zuiden gereden. We stoppen om 3 uur op camping Hörsjön in Smålandsstenar. De zon is inmiddels ook weer van de partij. Hier zijn we 31 mei op de heenweg ook geweest. Het is einde seizoen (de scholen zijn al weer begonnen) maar het loopt langzaam toch aardig vol.
Zaterdag. Weer verse broodjes, die we gisteravond konden bestellen. Een service van de Nederlandse eigenaar. Nog een poos gesproken met hen over het “wel en weh” van hun leven hier in Zweden. Het komt er op neer dat het hun toe nog toe prima bevalt hier. Om 11 uur toch vertrokken, om 2 uurtjes later te stoppen in Angelholm. Een natuurgebied aan zee met het Ufo monument. We blijven, er is geen zon maar ook geen wind en met 22 graden is het prima buiten. Het is blijkbaar ook een geliefde locatie om bruidsfoto’s te maken, want er kwamen 2 bruisparen voor het maken van een foto reportage.
Zondag is het stralend mooi, dus waarom zouden we niet blijven. Lekker door de bossen en naar het strand wandelen.
Maandag weer verder naar de veerboot Helsingborg-Helsingør. We hebben nu de bossen van Zweden verlaten. Als we aankomen bij de haven, kunnen we gelijk mee, en een kwartier later zijn we in Denemarken. Hier heb je mooi glooiend landschap met uitgestrekte graanvelden. De zon schijnt en we stoppen in Vordingsborg aan de zee. (De grote Belt, een uitloper van het Kattegat).

• 22 Augustus 2016 - 21:52

Constanze :

Zit het er zo langzamerhand op? Aardig wat weekjes op reis geweest dus!
    Geniet er nog maar even van.....

• 23 Augustus 2016 - 11:49

Pdijkgraaf:

Een goede terugreis gewenst.hgr.