Nieuwjaar - Reisverslag uit Oliva, Spanje van Fijtje Frederiks-Heek - WaarBenJij.nu Nieuwjaar - Reisverslag uit Oliva, Spanje van Fijtje Frederiks-Heek - WaarBenJij.nu

Nieuwjaar

Blijf op de hoogte en volg Fijtje

13 Januari 2017 | Spanje, Oliva

Het Nieuwe jaar is goed begonnen. We hebben elke dag weer zon en prima temperatuur rond 20°, dat betekent dat het uit de wind en in de zon nog zo’n 10 graden meer is.
Er is in december veel regen en wind geweest, wat betekent dat de zee onstuimig was en de rivier heeft afgesloten met opgestuwd zand. Omdat de rivier vanuit de bergen ( door de vele regen) met veel kracht naar beneden kwam, heeft het zich een nieuwe weg gebaand onder langs de duinen. Dit betekent dat wij nu geen strand meer hebben voor de camping.
Met de Kerst was iedereen weer uitgenodigd voor de grote Paëlla maaltijd. De avond er voor kreeg iedereen weer een "Kerstpakket" met de uitnodiging. Weer leuk om te zien dat ze 2 uur mee bezig zijn met iedere keer ingrediënten toevoegen. Het was heerlijk en mooi weer dus de stemming zat er weer goed in.
Omdat er geen strand direct voor de camping is, was er geen brandstapel met oudejaarsnacht dit keer. Ook op 1 Januari geen zandman gemaakt.
Heel gezellig is dat onze oude overbuurtjes een maand in Benidorm zijn. Tussen kerst en Oud&Nieuw zijn zij bij ons geweest en deze week hebben wij hun prachtige appartement bewonderd. Het was prachtig weer en we hebben heerlijk genoten. Het is geweldig zo’n grote boulevard en vele, vele winkels. Wij stonden op camping imperium in Villayojosa voor 2 nachten waar John en Wilma ons hebben opgehaald omdat je de camper in de stad nergens kwijt kan. Het is een prachtig nieuwe camping, dit jaar geopend, maar helaas Sandor kan nergens vrij lopen. We zijn een beetje aan het kijken in de buurt om volgend jaar ergens anders te verblijven.
Volgende week heeft het Zwitserse echtpaar (die in één van de bungalowtjes logeren) weer gereserveerd in Benirrama om wild zwijn te eten met 25 personen. Er wordt weer volop gejaagd in de bergen. Vooral in het weekend hoor je ’s morgens vroeg, de schoten

• 13 Januari 2017 - 16:47

Constanze:

Hoi,
    Pas je een beetje op je lijn met al dat lekkere eten??
    Geniet er maar lekker van. Hier is het klere weer.
    Groetjes uit Naarden

• 13 Januari 2017 - 17:30

Trix:

Wat treffen jullie het weer slecht

• 13 Januari 2017 - 22:43

Leny:

Hoi Fijtje zo te lezen hebben jullie het best naar de zin, geniet er lekker van hier is het nat en koud bij jullie dus wel veel beter, van de week gaat het vriezen dus de winter komt er toch nog aan hoop dat het niet al te lang duurt hou niet zo van de kou, had ik julie al een gezond en gelukkig nieuwjaar gewenst, zo niet dan bij deze alsnog de allerbeste wensen. Tot het volgend verslag van jullie dikke kus van mij en voor Sandor een aai over z n lieve kop

• 14 Januari 2017 - 09:36

Fenny:

Ha Fijtje,

Fijn dat jullie het zonnetje weer hebben. Wij ook hoor, maar op de sneeuw. Haha. Het klinkt daar als een grote familie dus gezellig. Geniet met volle teugen. Lief, Fenny

• 14 Januari 2017 - 11:33

Dick Wentink:

Hallo Fijtje en Wim,
    Fijn dat jullie zulke feestdagen hebt gehad.
    Voor ons lag dat wat anders ik moest nl. doderdag een hart carlisatie ondergaan daarin bleek dat ik drie flinke verstoppingen had en moest direct in het ziekenhuis blijven dinsdag nade kerst werd ik overgeplaatst naar mst enschede voor een operatie die woensdag plaats vond ben op vrijdag weer terug gebracht naar winterswijk om verder bij te komen en mocht dinsdag erna weer naar huis alwaar ik rustig aan moet doen om te revalideren maar het weer werkt niet echt mee.het gaat naar omstandigheid redelijk.
    groeten van dick en willemien