2018 - Reisverslag uit Oliva, Spanje van Fijtje Frederiks-Heek - WaarBenJij.nu 2018 - Reisverslag uit Oliva, Spanje van Fijtje Frederiks-Heek - WaarBenJij.nu

2018

Blijf op de hoogte en volg Fijtje

07 Januari 2018 | Spanje, Oliva

Alle feestdagen en festiviteiten zijn ook hier weer voorbij.
Met Kerst rustig thuisgebleven, ’s middags lekker in het zonnetje gezeten en ’s avonds zelf kaasfondue gemaakt. Ik had een beetje tegen oud en nieuw opgezien omdat we nu in woonwijk wonen waar wel het meest ouderen wonen, maar met de feestdagen hadden ze bezoek van de kinderen en kleinkinderen. Dat is natuurlijk anders dan een camping met gepensioneerden. Het is ongelofelijk maar , GEEN vuurwerk !!
Met oudjaar heeft Wim pannenkoeken gebakken, en op nieuwjaarsdag om 12 uur ’s middags hier op het strand met een aantal mensen ,en een glaasje champagne, een toost uitgebracht op het nieuwe jaar. Aansluitend een lunch bij onze overbuurvrouw Una. Dat was heel gezellig, iedereen brengt iets mee en zet dat op tafel.
Wel een groot feest hier in Spanje is, drie koningen op 6 januari. Vergelijkbaar met sinterklaas in Nederland. ’s Avonds optochten in alle plaatsen en daarna hangen de mensen buiten aan de deur of het hek een grote sok of zak met daarin brood voor de kamelen. Zoals bij ons een wortel voor het paard in de schoen. De hele dag zijn de kinderen al zenuwachtig. Leuk om te zien dat de reacties van kinderen overal hetzelfde zijn.
Helaas kan ik nog steeds niet goed uit de voeten met windows10 , nu kan ik b.v. de foto’s weer niet overzetten omdat ik aan het experimenteren geweest ben met het z.g. slimme verbeterde systeem. Ik zal de boel wel weer in de war hebben geschopt. Nou ja, de zon schijnt buiten, dus ga ik nu eerst maar een poosje met Sandor lopen en ben ik weer een beetje afgekoeld als ik terugkom.
Hopelijk volgende keer de foto’s.

• 07 Januari 2018 - 12:11

Constanze :

Wat hebben jullie het toch slecht!

• 07 Januari 2018 - 12:12

Constanze :

Bovenste niet compleet...
    Geniet er maar lekker van !
    Groetjes uit Naarden

• 07 Januari 2018 - 12:46

Leny:

Ja het zal zeker anders zijn dan op de camping maar jullie hebben het toch fijn gehad met al die dagen hier waren het ook fijne dagen alles is gezellig verlopen met z n allen zowel kerst als oud en nieuw. Nu maar weer hopelijk een goed jaar tegemoet gaan. Jullie ook nog een zonnige tijd daar met een goede gezondheid geniet van alles tot mails. Dikke knuffel Leny

• 07 Januari 2018 - 16:00

Trix:

Gelukkig hebben jullie het naar jullie zin daar. Is idd toch wel wat anders dan op een camping en je moet het toch maar weer afwachten. Hier ook gezellige dagen geweest en nu maar weer op naar het gewone leven. Geniet nog lekker daar want voor jullie het weten is het om en zijn jullie al weer op de thuisreis. Groetjes van ons.

• 08 Januari 2018 - 11:10

Pieternel:

Hoi Wim en Fijtje,

Een mooi 2018 gewenst. En nog veel plezier in het zonnige Spanje.

Hgr. Pieternel

• 08 Januari 2018 - 21:04

Sylvia:

Nou hier is alles ook weer normaal. Ik denk dat het vuurwerk wat bij jou niet is afgestoken hier de lucht in is gegaan. Blij dat het weer voorbij is. Gezellig maar vermoeiend die decembermaand. Zeker met een verbouwing erbij. Maar de slaapkamer is mooi geworden en we slapen heerlijk in ons nieuwe bed. Maar als ik lees van oud Rn nieuw vieren op het strand ga ik toch nadenken om dit jaar naar Portugal te gaan en samen met Odile champagne te drinken op het strand. Ga in ieder geval in Juni. Maar moet daar dan een week werken. Heel vervelend maar niet heus hahaaha. Ik wens je sterkte met de computer en het komt vast goed. Jullie nog veel plezier en veel zon. Groetjes

• 12 Januari 2018 - 07:44

Fenny:

Wat een mooie ervaringen doen jullie toch op in jullie vreemde oorden. Heel veel gezondheid en voortzetting van jullie avonturen gewenst in 2018. Ik ga eind vd maand pas naar Portugal. Veel plezier nog. Liefs